Anadolu Efes Türkiye Kurumsal İletişim Müdürü
İstanbul Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü mezunu olan Simge Balaban, iş hayatına 1999 yılında ORSA Stratejik İletişim Danışmanlığı’nda başladı. 2003-2004 yılları arasında Ünite İletişim’de Müşteri İlişkileri Direktörlüğü görevini üstlenen Balaban, daha sonra 2004-2008 yılları arasında Red Bull’da Marka Müdürü olarak çalıştı.
2008 yılında Anadolu Efes bünyesine katıldı ve 2008-2010 arasında Anadolu Efes Türkiye Halkla İlişkiler Yöneticisi, 2010-2011 arasında Anadolu Efes Merkez Kurumsal İletişim Müdürü olarak görev yaptı. 2011 yılında Coca-Cola Türkiye’de Kurumsal İlişkiler Müdürü görevini üstlenen Balaban, 2012 yılında Anadolu Efes Türkiye Kurumsal İletişim Müdürü olarak atandı. Halen bu görevine devam etmektedir.
Simge Balaban aynı zamanda 2007 yılından bu yana sürdürülebilir turizm modelleri yaratarak yerel kalkınmaya destek olmayı amaçlayan Gelecek Turizmde projesinin Anadolu Efes kanadında koordinatörü olarak çalışmaktadır.
T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) ve Anadolu Efes ortaklığıyla, Türkiye’de turizmin alternatif bir sürdürülebilir kalkınma aracı olarak yer edinmesi, girişimciliğin teşvik edilerek yerel modellerin oluşturulması, kamu, özel sektör, üniversiteler ve sivil toplumu bir araya getirerek turizme katkı sağlanması amacı ile başlatılan Gelecek Turizmde projesi, 5 yıl boyunca devam eden Doğu Anadolu Bölgesi Çoruh Vadisi’ndeki bölgesel çalışmasının ardından, 2013 yılı itibari ile tüm Türkiye’ye açık bir «Sürdürülebilir Turizm Destek Fonu Programı» haline dönüştürülmüştür.
Her yıl üç projeye fon desteğinin yanı sıra eğitim, planlama, teknik destek, iletişim ve danışmanlık gibi uygulama destekleri verilmekte, projelerin uygulanabilir ve sürdürülebilir olmaları sağlanmaktadır.
Şimdiye kadar Çoruh Vadisi, Mardin, Bursa-Misi Köyü, İzmir-Seferihisar, Şanlıurfa, Malatya, Karabük-Safranbolu, Balıkesir-Edremit, Adana-Saimbeyli, Isparta-Kuyucak Köyü, Antalya-Demre, İzmir-Foça, Denizli-Buldan olmak üzere 13 farklı bölgede sürdürülebilir turizm modelleri geliştirilmiştir.
Proje ulusal ve uluslararası toplam 16 ödüle layık görülmüştür.